27/06/2016 - Ερώτηση με θέμα: ''Οι Αστικές Συγκοινωνίες οδηγούνται στην απαξίωση και στην εγκατάλειψη''

Προς τον Υπουργό: Α) Μεταφορών Δικτύων και Υποδομών Β) Οικονομικών

Αθήνα, 27.06.2016

Θέμα: «Οι Αστικές Συγκοινωνίες οδηγούνται στην απαξίωση και στην εγκατάλειψη»

Η κυβέρνηση, δυστυχώς, παραμένει απαθής στις τραγικές εικόνες εγκατάλειψης και απαξίωσης που παρουσιάζουν σήμερα οι Αστικές Συγκοινωνίες. Η μεταβίβαση μάλιστα των αστικών συγκοινωνιών στο νέο υπερ-Ταμείο δημιουργεί βάσιμες υποψίες ότι η απραξία που επιδεικνύεται από την κυβέρνηση δεν είναι καθόλου τυχαία.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) και οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) εκτιμάται ότι θα κλείσουν το τρέχον έτος με ζημίες της τάξης άνω των 77 εκ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα πάντα με τον προϋπολογισμό των ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΟΣΥ Α.Ε. (ΦΕΚ 3.6.2016ΙΒΙ158Ο) ο οποίος εγκρίθηκε μάλιστα και από το ΥΠΟΜΕΔΙ οι αριθμοί είναι αποθαρρυντικοί αφού για την ΣΤΑΣΥ Α.Ε. οι ζημίες ανέρχονται στα 32,5 εκ. ευρώ, τα έσοδα στα 11,5 εκ. ευρώ και τα έξοδα στα 144 εκ. ευρώ ενώ για την ΟΣΥ Α.Ε. οι ζημίες ξεπερνούν τα 44,683 εκατ. ευρώ, τα έσοδα ανέρχονται στα 188,3 εκατ. ευρώ και τα έξοδα στα 233 εκατ. ευρώ. Η ΣΤΑΣΥ μάλιστα θα λάβει το τρέχον έτος κρατική χρηματοδότηση 1,2 εκ ευρώ.

Η καθυστέρηση επίσης που υπήρξε στην υπογραφή του εν λόγω προυπολογισμού εγείρει ερωτήματα καθώς είχε ως συνέπεια το πάγωμα πληρωμών και τον προβληματικό ανεφοδιασμό των οχημάτων σε καύσιμα.

Στο κάδρο αυτό έρχεται να προστεθεί η θλιβερή εικόνα της δραματικής αύξησης της λαθρεπιβίβασης, της κάθετης πτώσης των εσόδων από κάρτες και εισητήρια καθώς επίσης και της δραματικής αύξησης αναμονής ( την οποία αναγκάζεται να υπομείνει το επιβατικό κοινό), στις στάσεις των λεωφορείων αφού σχεδόν ένα στα δύο λεωφορεία παραμένουν ακινητοποιημένα λόγω ελλείψεων.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Ποιος ο γενικότερος σχεδιασμός σας για ταν εξορθολογισμό των οικονομικών στοιχείων των Αστικών Συγκοινωνιών καθώς επίσης και την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε ανταλλακτικά ποιυ παρουσιάζουν ένα στα δύο λεωφορεία;
  • Σε ποίες συγκεκριμένα άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε προκειμένου να μειώσετε το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης, το οποίο τείνει να λάβει δραματικές διαστάσεις με αποτέλεσμα να χάνονται περίπου 40 εκ. ευρώ ετησίως και του γεγονότος ότι δεν έχετε προχωρήσει ακόμα στην εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;
  • Με την εφαρμογή του μέτρου της ελεύθερης μετακίνησης τον Ιούνιο του 2015 εξαιτίας των κεφαλαιακών ελέγχων, το κόστος εκτινάχτηκε στα 10 εκ. ευρώ . Όταν προχωρήσατε στην εν λόγω ενέργεια είχατε υπολογίσει το ύψος της ζημίας που θα προξενούσε και αν ναι σε τι αντισταθμιστικές ενέργειες προχωρήσατε ώστε να μην φτάσουν σε αυτό το οικονομικό τέλμα οι συγκοινωνίες;

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάριος Γεωργιάδης